Debat Clàudia

Hello Readers! La Tecla ha organitzat diferents col·laboracions amb altres blocs literaris, i jo tinc l'honor de ser la primera!

En aquest cas us portem un debat sobre un llibre que les dues hem llegit.
El debat consta d'una sèrie de preguntes sobre el llibre (personatges, relacions, etc.) i cada una la responem segons la nostra opinió al respecte. obvi. És probable que el debat contingui SPOILERS sobre el llibre. També, si no heu llegit el llibre, potser en algun moments no enteneu del que parlem...


Que comenci el debat de Clàudia de Miriam Dubini!



1. Que et sembla que la Clàudia no vulgui tenir amics i sempre vagi sola?

Joana: A mi em sembla que no està bé, perquè l'Emma i la Lucia intenten ser simpàtiques amb ella, i ella passa d'elles! Ho trobo indignant, a veure, si algú vol ser amic meu, si em cau bé, em faig amiga! Clar que si no em cau bé no, però és que ella passa de tothom, no només de l'Emma i la Lucia, sinó també de la seva mare i els altres companys de classe, i la professora, i el món sencer! Ja l'entenc que en alguns moments ha de desconnectar, com tothom, però es que ella es passa tot el dia desconnectada del món! No sé, em fa ràbia.

Tecla: No em sembla malament que la Clàudia sigui més solitària i se senti millor sola que amb altres persones. El que no em sembla bé és que si unes persones fan l'esforç de ser simpàtiques amb tu, passis completament d'elles, com fa la Clàudia. Però en general entenc que se senti millor sola.


2. Quin personatge et cau més bé: La Clàudia, el Bruno, L'Emma o la Lucia?

Joana: L'Emma des del principi del llibre fins al final! La Lucia seria la segona opció, però l'Emma la trobo molt simpàtica i m'encanten els seus plans. I a més la Lucia em va decebre en el moment en què va robar el diari al Bruno. La Clàudia, com ja he dit abans, no em sembla bé que no vulgui tenir amics, i per això no em cau bé. I el Bruno, com que és un nen, no vaig connectar tant amb ell, és a dir que escullo l'Emma.

Tecla: Totalment d'acord amb la Joana! Des que l'Emma va arribar a l'institut de la Clàudia que és la meva preferida! La trobo molt simpàtica i divertida i pensa uns plans increïbles i molt xulos. La Lucia també és molt simpàtica, però l'Emma és la meva preferida.



3. T'agrada el comportament de la mare i la reacció de la Clàudia?

Joana: No gaire, perquè la Clàudia sempre havia d'anar a comprar i gairebé mai li feia cas, però la Clàudia quan la seva mare li deia que no podrien sopar juntes es tancava a l'habitació i no li feia cas.

Tecla: Crec que la relació de la mare i la Clàudia no és molt normal per dues persones que viuen soles. Però la mare tampoc pot fer-hi molta cosa, si treballa... I la Clàudia en canvi, quan poden estar juntes no ho aprofita.
Em va fer molta pena quan la seva mare li diu que soparan juntes i si vol alguna cosa especial per sopar i la Clàudia li diu  que sí i es posa contenta, i al final la mare no sopa amb ella...



4.Què creus que hagués passat si no hagues vingut l'Emma? La Clàudia hagues conegut a en Bruno?

Joana: Crec que la Clàudia hauria continuat sola amb la seva bicicleta i sense tenir amics, marginant-se a ella mateixa. Sí que hagués conegut al Bruno, ja que el va conèixer abans que l'Emma entres nova a l'institut, però potser no hagués sentit aquell sentiment per ell.

Tecla: Crec que l'Emma és la que ha fet que la Clàudia deixi de ser tan solitària i tingui amigues. I si no fos per les seves amigues, hagués passat d'en Bruno quan el va veure per segona vegada. Per tant, si l'Emma no hagués aparegut per allà, la Clàudia seguiria sola amb la seva bicicleta.

Bé, aquí s'acaba l'entrada Readers!

Recordeu! A l'agost, també amb la Tecla, farem una lectura conjunta de la qual us informarem detalladament molt aviat. Però... el millor és que el llibre l'escollim entre tots! AQUÍ teniu l'entrada amb l'enquesta on podreu dir la vostra i el formulari d'inscripció per si ja sabeu SEGUR que hi participareu. 

Fins una altra Readers!



Comentaris


Entrades populars d'aquest blog

SPECIAL FRIDAYS: La reina faraó

Capítol 2

TEORIES HARRY POTTER😱😲